چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

45vgt46h 225x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

گاهی اوقات وقتی روز بعد یک جوش جدید و برنامه های بزرگ دارید، واقعاً دوست دارید این لک را یک شبه از بین ببرید. اگرچه تضمینی برای موثر بودن برای همه انواع آکنه یا انواع پوست وجود ندارد، اما همچنان می‌توانید برای پاک کردن سریع برخی از لک‌ها، احتمالاً در یک شب، اقدام کنید.

استفاده از رژیم پاکسازی مناسب

۱. از شستشوی بیش از حد خودداری کنید.

 45tvgt45 200x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

ممکن است فکر کنید که پاک کردن یک لکه در طول شب مستلزم آن است که پوست را به طور مکرر از شب قبل اسکراب کنید. با این حال، شستن بیش از حد می تواند پوست را خشک و تحریک کند. اگر در تلاش برای پاک کردن پوست بیش از حد آن را خشک کنید، به طور بالقوه می‌توانید صبح روز بعد با لکه‌های بیشتری از خواب بیدار شوید. شستن دو بار در روز یک راه کلی عالی برای داشتن و حفظ پوست شفاف است.

حتی اگر لکه به طور کامل از بین نرود، شستن مقدار مناسب قرمزی اطراف لکه ها را کاهش می دهد تا به کاهش ظاهر آنها کمک کند. از طرف دیگر، شستشوی بیش از حد باعث می شود پوست خشک قرمزتر و تحریک شده به نظر برسد.

۲. از یک پاک کننده ملایم و بدون روغن استفاده کنید.

علاوه بر شستن مقدار مناسب، باید مطمئن شوید که با پاک کننده آرایش صورت مناسب شستشو می دهید. صابون های دانه دار یا آن هایی که دارای مواد شیمیایی خشن هستند نیز می توانند پوست را خشک کنند. پوست خشک پس از آن در تولید چربی زیاده روی می کند، که در واقع می تواند منجر به جوش های بیشتر و نه کمتر شود. در عوض از یک پاک کننده ملایم و بدون روغن با موادی که متخصص پوست توصیه می کند مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

علاوه بر صرفاً “بدون روغن”، ممکن است پاک کننده به عنوان “غیر آکنه زا” یا “غیر کومدوژنیک” نیز برچسب زده شود.

۳. از نوک انگشتان تمیز برای شستشوی پوست استفاده کنید.

35vt4y5y 240x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

دستمال‌های شستشو، اسفنج‌های توری یا سایر دستگاه‌های شستشو با هدف لایه‌برداری پوست نیز می‌توانند باعث تحریک و قرمزی پوست شوند، زیرا برای بسیاری از انواع پوست‌های مستعد آکنه بسیار ساینده هستند. از شستن پوست خود با این وسایل خودداری کنید و به سادگی از نوک انگشتان کاملا تمیز شده برای مالش دادن پوست به آرامی در حرکات دایره ای استفاده کنید. همچنین باید به جای مالش پوست، با یک حوله تمیز، پوست را خشک کنید، که می تواند باعث تحریک نواحی لک شده نیز شود.

بیشتر بخوانید:  شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

علاوه بر ساینده بودن، بسیاری از این اسکرابرهای لایه بردار مرطوب شده و از قفسه های دوش آویزان می شوند، در واقع می توانند به محل پرورش باکتری ها تبدیل شوند. استفاده از این اسکرابرها اغلب می تواند در اطراف میکروب های مسدود کننده منافذی که می خواهید از بین ببرید پخش شود.

۴. ناحیه (ها) را با کرم ضد آکنه درمان کنید.

حتی اگر باید از درمان بیش از حد شدید کل صورت خود اجتناب کنید، می توانید ناحیه خاصی را که می خواهید پاک کنید، لکه دار کنید. یک کرم ضد آکنه با بنزوئیل پراکسید را که به طور خاص برای نواحی لکه‌دار هدف قرار دارد، پیدا کنید و طبق دستورالعمل‌های محصول استفاده کنید. مستقیماً پس از تمیز کردن پوست بمالید و یا با انگشتان کاملا تمیز شده یا یک سواب پنبه استفاده کنید.

۵. از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

446vhyb64 200x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

اگر بقیه قسمت‌های پوست شما پس از تمیز کردن بیش از حد خشک می‌شود، سپس یک لوسیون مرطوب‌کننده را روی سایر نواحی بمالید و در عین حال آن ناحیه را با بنزوئیل پراکسید تنها بگذارید. شما باید به دنبال لوسیونی باشید که روی برچسب آن «غیر کومدوژنیک» نوشته شده باشد تا مطمئن شوید که منافذ را مسدود نمی‌کند و منجر به لک‌های بیشتری نمی‌شود. لوسیون های ضد آکنه نیز در بسیاری از فروشگاه ها موجود است.

شفاف و آرام نگه داشتن پوست

۱. لک ها را پاپ نکنید.

در حالی که گاهی اوقات می توانید یک لک را به سرعت کاهش دهید، کاری که نمی توانید انجام دهید این است که یک شبه زخم روی صورت خود را التیام دهید. بیرون آمدن یا فشردن یک جوش نه تنها در اطراف باکتری های داخل پخش می شود، بلکه باعث ایجاد ساییدگی روی صورت شما می شود که زمان بیشتری برای بهبودی صرف می کند تا اینکه به سادگی اجازه دهید لکه به خودی خود از بین برود.

۲. تا حد امکان از لوازم آرایشی سنگین دوری کنید.

35tv354 200x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

اگر امروز می دانید که واقعاً دوست دارید فردا پوست شفاف تری داشته باشید، از مواد آرایشی اجتناب کنید. ممکن است با اجتناب از پوشاننده‌ای که معمولاً روی لک‌ها قرار می‌دهید احساس برهنگی کنید، اما تمیز و شفاف نگه داشتن پوست تا جایی که ممکن است به آن ناحیه فرصت بیشتری برای بهبود و شفافیت می‌دهد.

یک دستورالعمل کلی که در مورد لوازم آرایشی باید رعایت شود این است که فونداسیون ها و رژگونه های کرمی معمولاً منافذ را مسدود می کنند در حالی که محصولات سبک و پودری مبتنی بر مواد معدنی یا آب کمتر احتمال دارد این کار را انجام دهند. همانند پاک‌کننده‌ها، می‌توانید به دنبال لوازم آرایشی با برچسب «بدون روغن»، «غیر آکنه‌زا» یا «غیر کومدوژنیک» باشید.

بیشتر بخوانید:  آکنه‌ ولگاریس چیست و چگونه درمان می شود؟

اگر نمی‌توانید روز قبل از استفاده از لوازم آرایشی اجتناب کنید، پوست را کاملاً تمیز کنید تا هر ردی از آن در اوایل شب پاک شود. مهم نیست چقدر خسته هستید، مطمئن شوید که صورت خود را قبل از خواب تمیز کرده اید، زیرا آرایش کردن در طول شب راه خوبی برای اطمینان از بیدار شدن شما با لکه های بیشتر به جای کمتر است.

همانند پدهای اسکراب صورت، اپلیکاتورهای آرایش معمولاً بسیار میکروب‌زا هستند. اپلیکاتور را رها کنید و در صورت امکان از توپ های پنبه یا سواب برای آرایش استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از اپلیکاتور دارید، آن را مرتباً شسته و مرتباً تعویض کنید.

۳. از مصرف سایر محصولات چرب خودداری کنید.

35tv5tv5t 225x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

سایر محصولات چرب، به‌ویژه محصولات مو، که می‌توانند روی صورت شما ختم شوند، می‌توانند ناحیه مشکل را بدتر کنند یا در طول شب منجر به ایجاد لک‌های جدید شوند. تا حد امکان از استفاده از محصولات موی چرب خودداری کنید و هنگام استفاده از اسپری یا ژل روی موهای خود از صورت خود محافظت کنید.

۴. موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید.

حتی موهای تمیز بدون محصول در آن دارای روغن های طبیعی است که می تواند منافذ را مسدود کند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که در طول روز پشت موهای خود پنهان شوید – و حتی بیشتر از آن اگر بدون آرایش می روید تا پوست را به سرعت پاک کنید. بهترین گزینه برای پاک کردن لک یک شبه این است که موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید.

۵. از دست زدن به صورت خود اجتناب کنید.

45gv45tgt45 200x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

همیشه وسوسه‌انگیز است که لکه‌ها را در طول روز زیر و رو کنید، اما انگشت‌های چرب و کثیف آخرین چیزی هستند که به سرعت لک را از بین می‌برند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا دست‌هایتان را از صورتتان دور نگه دارید. این نکته در مورد گوشی شما نیز صدق می کند. بسیاری از مردم آن را در نظر نمی گیرند، اما ما تمام روز گوشی های خود را با انگشتان کثیف لمس می کنیم و آن ها را در جیب ها و کیف های کثیفی نگهداری می کنیم که محل رشد میکروب ها نیز هستند. با نگه داشتن تلفن خود روی صورت خود، آن میکروب ها را به آن منتقل می کنید. اگر می‌خواهید به سرعت لکه‌ای را پاک کنید و از ظاهر شدن لکه‌های دیگر جلوگیری کنید، به ویژگی بلندگو یا ارسال پیامک برای آن روز پایبند باشید.

بیشتر بخوانید:  آرایش مناسب برای انواع پوست ها

۶. سولاریوم را امتحان نکنید.

این یک افسانه است که اشعه ماوراء بنفش لکه‌ها را خشک می‌کند و می‌تواند در طول شب معجزه کند، بنابراین از دراز کشیدن زیر نور خورشید یا رفتن اضطراری به تخت برنزه کردن خودداری کنید. در هر صورت، عرق اضافی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا اثر انسداد روغن های برنزه کننده می تواند مشکلی را که می خواهید برطرف کنید تشدید کند.

اگر قبلاً برای پوست خود به یک متخصص پوست مراجعه کرده‌اید و تحت درمان دارویی قرار گرفته‌اید. به‌ویژه داروهایی که شامل رتینوئیدها می‌شوند. پوست شما حتی نسبت به حالت عادی به اشعه‌های UV حساس‌تر خواهد بود، و این گزینه‌ای حتی نادرست‌تر است.

۷. از خمیر دندان اجتناب کنید.

بسیاری از مردم این افسانه را شنیده‌اند که خمیردندان یک معجزه‌کننده عالی برای یک شبه جوش است، اما این افسانه به سادگی درست نیست. در حالی که خمیر دندان حاوی موادی مانند جوش شیرین و پراکسید هیدروژن است که می تواند به کاهش جوش کمک کند، آنها به گونه ای فرموله نشده اند که از پاک کننده های استاندارد و بنزوئیل پراکسید که به طور خاص برای این هدف استفاده شده اند، موثرتر باشند. علاوه بر این، PH خمیردندان و سایر مواد به احتمال زیاد پوست را تحریک می‌کند و باعث قرمزی ناحیه‌ای می‌شود که می‌خواهید درمان کنید و احتمالاً لکه‌ها را در این فرآیند بیشتر نمایان می‌کنند.

۸. هشت ساعت کامل بخوابید.

خواب یک زمان طبیعی ترمیم کننده برای بدن است. مطالعات نشان داده‌اند که چرخش سلولی در هنگام خواب هشت برابر سریع‌تر است، بنابراین ۸ ساعت خواب کامل به پوست شما یک راه عالی برای پاکسازی پوست است.

۹. با یک رژیم تمیز کردن استاندارد ادامه دهید.

45gv45g 225x300 چگونه یک شبه پوست خود را پاک کنیم ؟

حتی اگر روز بعد از خواب بیدار شدید و لکه هنوز وجود دارد، وحشت نکنید. شما به طور تصاعدی بیش از هر کس دیگری متوجه آن می شوید، و یک عیب هرگز پایان دنیا نیست. به رژیم تمیز کردن ذکر شده در اینجا ادامه دهید و اگر پوست شما در عرض سه ماه کاملاً پاک نشد، برای درمان آکنه قوی به متخصص پوست مراجعه کنید.در پایان استفاده از محصولات پوستی متناسب با پوست خود را همیشه در برنامه روتین پوستی خود بگذارید. محصولاتی همچون سرم آبرسان صورت و ماسک صورت

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

[ad_1] روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در …