آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟

35cgv54vh4 300x146 آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟

عطر، یک تجربه‌ی ذهنی است و مستقیم با حالات روحی و تجربیات روزانه‌ی افراد در ارتباط است. شاید بتوان گفت اولین عنصر تاثیرگذاری در نخستین برخورد افراد با یکدیگر، بوی عطر آنها باشد. حال اگر شخصی از عطری تاریخ گذشته استفاده کرده باشد و بوی تند و تیز نا مطلوبی داشته باشد باز هم می تواند توجه مثبت افرادی که روزانه با آنها سر و کار دارد، جلب کند؟

بله درست خواندید، عطر تاریخ مصرف گذشته مفهومی که احتمالا کمتر به آن توجه می شود و تصوری اشتباه از آن در جامعه شکل گرفته که می گوید عطر‌ها تاریخ انقضا ندارند و مدت استفاده‌ نامحدودی دارند. در این مطلب به شما در این باره بیشتر می گوییم. همچنین شما می توانید خرید عطر و ادکلن اصلی و شرکتی خود را که تاریخ مصرف تازه ای دارند از سایت بازار آنلاین منطقه آزاد ارس با بهترین قیمت انجام دهید.

احتمالا شما هم طی سالها، بسته های بهداشتی و آرایشی شامل عطر و ادکلن از دوستان و عزیزان خود به عنوان هدیه دریافت کرده اید و موقع استفاده، گاهی متوجه شده اید که از برخی از آنها بیشتر از 5 سال است که می گذرد. در چنین شرایطی، باید بدانیم آیا عطر‌ها تاریخ انقضا دارند؟ اگر اینگونه است چطور بفهمیم هنوز قابل استفاده هستند یا هنوز کیفیت زمان تولید خود را دارند و این‌ که آیا اصلا بررسی کردن تاریخ انقضای عطر و ادکلن ضرورتی دارد؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم به سوالات رایجی که درباره‌ی تاریخ انقضای عطر و ادکلن، طول عمر مفید عطر، ادکلن مردانه و زنانه، نحوه‌ی نگهداری درست و صحیح و عوامل مؤثر در تغییر ترکیب شیمیایی عطر پاسخ دهیم:

آیا راهی برای تاریخ مصرف توصیه شده عطر و ادکلن وجود دارد؟

3tc35tg35 300x146 آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟

به طور کلی، توصیه می شود عطرها و ادکلن ها، چه عطر و ادکلن زنانه و چه عطر و ادکلن مردانه، تا سه سال پس از تولید استفاده شوند. با این ‌حال در زیر شیشه های عطر و ادکلن برند‌های اصل و معتبر، کدی درج شده که مشخصات تولید آن را نشان می دهد و با مراجعه به سایت هایی که تاریخ تولید و انقضای محصولات آرایشی را نشان می دهند، می توانید با وارد کردن کد به این اطلاعات دست پیدا کنید.

  • سوال اول: آیا عطر‌ها تاریخ انقضا دارند؟
  • سوال دوم:‌ چرا باید تاریخ انقضای عطر و ادکلن را بررسی کنیم؟
  • سوال سوم: آیا ظاهر عطر فاسد عوض می شود؟
  • سوال چهارم:‌ آیا بوی عطر و ادکلن تغییر می کند؟
  • سوال پنجم:‌ آیا راهی برای تاریخ مصرف توصیه شده عطر و ادکلن وجود دارد؟
  • سوال ششم:‌ آیا راهی برای نگهداری بهتر عطر و ادکلن وجود دارد؟
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) روز ملی فیل

آیا عطر‌ها تاریخ انقضا دارند؟

سریعترین و سختترین پاسخ به این سوال، بله است. سخت، چون حتی اگر پول زیادی برای یک عطر برند و اصل و معتبر داده باشید، اگر مدت زیادی از تاریخ تولید آن می گذرد، باید با آن خداحافظی کنید. اینکه معمولا به تاریخ انقضای عطر‌ها توجهی نمی شود، واقعیتی است. اما ما به شما می گوییم که منظور از تاریخ انقضای عطر و ادکلن چیست و آیا واقعا فاسد شدنی هستند؟ مفهوم فاسد شدن عطر با مفهوم فاسد شدن غذا متفاوت است و به ترکیب شیمیایی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، ظرف نگه‌داری، برند، ترکیبات عطر مردانه و عطر زنانه چون متفاوت است، و نحوه نگهداری در طول عمر مفید آن موثر است.

اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، باید بگوییم که ترکیب شیمیایی عطرها و ادکلن ها با گذر زمان، تمایل به شستن و اکیداسیون پیدا می کنند و این امر در بو، رنگ عطر تغییر به وجود می آورد و باعث بروز واکنش های حساسیت زا می شود. به این ترتیب بوی نامطلوب و تند، ظاهری متفاوت و ایجاد حساسیت، خارش و سوزش از علائم منقضی شدن عطر می شود.

واقعیت این است که بر روی شیشه های عطر و ادکلن یا جعبه‌ی آنها، برچسب یا علامتی است که می گوید مدت استفاده از این محصول، به عنوان مثال 12 یا 24 ماه است. اما لزوما به این معنی نیست که شما بعد از این مدت دیگر نمی توانید از

بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

5gc45g53 300x146 آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟

این عطر یا ادکلن استفاده کنید،. فقط اینکه کیفیت عطر بعد از زمان توصیه شده کاهش پیدا می کند و ممکن است استفاده از آن برای پوست و بدن ایجاد حساسیت و خارش کند.

البته تاریخ انقضای عطر دو مرحله دارد. یکی از زمان تولید آغاز می شود و عموما 3 تا 5 سال قابلیت مصرف را به عطر می دهد و دیگری، از زمان اولین استفاده که معمولا بر روی جعبه‌ عطر درج می شود و از 12 تا 24 ماه یا گاهی بیشتر متغیر است و به عواملی چون برند، ترکیب شیمیایی و شرایط نگهداری بستگی دارد.

چرا باید تاریخ انقضای عطر و ادکلن ها را بررسی کنیم؟

به دلیل روش های اشتباه نگه داری، دمای نامناسب و شرایط کلی و محیطی که عطر ممکن است. در طول عمر خود تجربه کند، تعادل مواد شیمیایی و ترکیبات آن تغییر می کند و مولکول ها در عطر تجزیه و ترکیب می شوند. این تغییرات شیمیایی، در زمان استفاده می تواند موجب تحریک و حتی واکنش های آلرژیک شود. به این ترتیب، ممکن است تصور کنید به عطر مورد علاقه خود حساس هستید در حالی که ساده است و تنها عطر شما از تاریخ گذشته است. حال، چطور می توانیم از بروز حساسیت های این چنینی جلوگیری کنیم؟

آیا ظاهر عطر فاسد عوض می‌شود؟

بعد از این ‌که دانستیم عطر‌ها هم فاسد می شوند، این سؤال مطرح می شود که چطور می توانیم عطر و ادکلنی که زمان زیادی از تاریخ تولید آن می گذرد و منقضی شده، تشخیص دهیم. یکی از اولین علامت هایی که نشان می دهد تغییرات شیمیایی در ترکیب عطر رخ داده، تغییر رنگ مایع عطر است که البته تشخیص آن ممکن است به دلیل رنگ شیشه و طراحی و استفاده نکردن از آن دشوار باشد. هرچه عطر بیشتر حاوی روغن های گیاهی باشد، بیشتر در معرض تغییر در ترکیب شیمیایی اش قرار می گیرد. برعکس عطر‌هایی که کمتر حاوی اسانس های چرب هستند، ماندگاری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید:  کارهایی که به ماشین شما آسیب می‌زند

اما به طور کلی، تغییر رنگ عطر‌ها چند گونه است. گاهی اوقات رنگ عطر تیره می شود، که تشخیص آن در صورتی که مدتی به بطری نگاه نکرده باشید دشوار می‌شود. بعضی مواقع، مایع عطر و ادکلن داخل بطری حالت شیری یا چرب پیدا می کند و مانند یک لایه شیر که انگار ذرات حل نشده باشند، ته بطری تهنشین می شوند. اگر از تغییر رنگ متوجه منقضی شدن عطر نشدید، راه های دیگری هم برای تشخیص وجود دارد.

آیا بوی عطر و ادکلن تغییر می کند؟

35cg53 300x146 آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟

بله با گذشت زمان کیفیت بوی عطر و ادکلن تغییر می کند و این واضح ترین علامتی است که نشان می دهد عطر شما منقضی شده است. حس بویایی یکی از قویترین حواس انسان است. عطر‌ها با تجربیات روزانه‌ انسان ها در ارتباط هستند و تداعی کننده خاطرات خوب و بد هستند. بنابراین، در صورت عوض شدن بو، بیشتر قابل تشخیص هستند. چون زمانی که آن را اسپری می کنید، احتمالا بوی عطر فاسد تداعی کننده‌ی خاطرات گذشته شما نیست و آن را دوست ندارید.

با این حال، بسته به نوع عطر، در صورت گذشتن از تاریخ مصرف، تفاوتی که در بوی آن ایجاد می شود، نیز متفاوت است. مثلا Eau De Toilette ها، تمایل زیادی دارند که رفته رفته بویی شبیه الکل پیدا کنند. از طرفی، Eau De Parfum ها بویی تند و تیز، شبیه بوی ادویه کاری به خود می گیرند. برخی دیگر از عطر‌ها به سادگی بوی خود را از دست می دهند یا از ماندگاری آنها کم می شود. گرچه شاید توصیف بوی عطر منقضی، دشوار باشد اما می‌ توانیم این اطمینان را به شما دهیم که زمان استفاده متوجه غیر عادی بودن و حتی نا مطلوب بودن آن می شوید.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …