تولید محتوای صوتی کجا به کارتان می آید و کجا کاربرد دارد؟

rfovkrguineriocghehgreuigeruigcwriucjfiwrehfirefuj 300x169 تولید محتوای صوتی کجا به کارتان می آید و کجا کاربرد دارد؟

اگر شما می‌خواهید تولید محتوایی ماندگار در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید، باید بدانید که استفاده از صدا در تولید محتوای خود به شما کمک خواهد کرد. امروزه تولید محتوای صوتی در بسیاری از کسب‌ و کارها به روش ‌های گوناگون استفاده می ‌شود. اگر شما به فکر تولید محتوایی موثر و ماندگار هستید ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

از جمله رسانه‌ ها و روش هایی که می‌توانید از آن ها برای تولید محتوای صوتی خود استفاده کنید، شامل بلندگو‌های هوشمند مثل الکسا و منشی هوشمند گوگل، رادیو، کتاب صوتی، تورهای صوتی، ابزارهای آموزشی صوتی و پادکست‌ها است.اگر نمی دانید پادکست چیست این مقاله را بخوانید.

1.بلندگو های هوشمند

امروزه استفاده از بلندگوهای هوشمند در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. ویدیوهایی که هنگام استفاده از این بلندگو های هوشمند مثل الکسا منتشر شد نشان داد که برای افراد استفاده از بلندگوهای هوشمند متفاوت و جذاب است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از این وسیله استفاده می‌کنید، احتمال زیاد متوجه شده‌اید که بلندگوهای هوشمند چیزی فراتر از وسیله‌ای سرگرمی هستند. پتانسیل آن ها برای تولید محتوا بسیار بالاست. به طوری که شما می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و کیفیت آنها از طریق بلندگوهای هوشمند به مخاطب خود ارائه دهید. بلندگوهای هوشمند برای شما در هنگام کار برنامه صوتی پخش می‌کنند که این قسمت برای تولید محتوای صوتی شما مناسب خواهد بود. گرفتن تاکسی اینترنتی، هماهنگ کردن قرارهای خود، مدیریت و کنترل وسیله‌های هوشمندتان از جلمه کارایی‌ های بلندگو های هوشمند است. البته برخی از این خدمات در ایران قابل دسترس نیست اما همچنان دستگاهی کاربردی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

2.رادیو

eflkmveorgjbeiorhgcuergcfiuecrhnoigrhgnekrgjnierjgoiejgo 300x165 تولید محتوای صوتی کجا به کارتان می آید و کجا کاربرد دارد؟

از دیگر وسایل مناسب برای تولید محتوا رادیو است. درست است که جایگزین ‌های متنوعی برای رادیو وجود دارد اما هنوز هم برنامه‌های رادیویی طرفداران خاص خود را دارد. البته باید ذکر کنیم که برای تولید محتوا در برنامه‌های رادیویی باید بخشی از سازوکار این مجموعه باشید.

3.کتاب‌های صوتی

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که به مطالعه کتاب علاقه دارید، اما وقت کافی برای خواندن آنها را ندارید، حتما از کتاب‌های صوتی استفاده کنید. شما می‌توانید در هنگام رانندگی یا در زمانی که در مترو یا اتوبوس هستید به کتاب صوتی خود گوش دهید. تولید کتاب‌ های صوتی در موضوعات گوناگون یکی از روش‌های عالی برای تولید محتوا است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

4.تورهای صوتی

شاید شما بخواهید از یک مکان تاریخی دیدن کنید و علاقه‌مند باشید در هنگام بازدید، اطلاعات و اتفاقات مربوط به بنای موردنظر را نیز بدانید. امروزه در آثار تاریخی متعددی مانند بناهای تاریخی اصفهان از تورهای صوتی استفاده می‌شود.

تورهای صوتی با دادن اطلاعاتی در مورد آثاری که مورد بازدید قرار می‌دهید به شما دید عمیق‌تری نسبت به بنا می‌دهند و شما را با فضای آنجا کاملا آشنا می‌کنند. شما با داشتن یک تور صوتی در دست خود می‌توانید صدا را عقب یا جلو کنید و به چند زبان مختلف دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید در زمینه آثار فرهنگی و تارخی تولید محتوا انجام دهید، تورهای صوتی یکی از ابزارهای مناسب برای شما در این حوزه است.

5.ابزارهای آموزشی

relfckjroiuhgerghecrnjgeijnorijgoirhgurjhfirjfrofkj 300x169 تولید محتوای صوتی کجا به کارتان می آید و کجا کاربرد دارد؟

ابزارهای آموزشی که به صورت صوتی و ویدیویی تولید می‌شود، این روزها رونق زیادی پیدا کرده است. دانش‌آموزان، دانشجویان، افرادی که به دنبال فراگیری مهارت جدیدی هستند و البته کارمندان، همه از این ابزارهای آموزشی استفاده می‌کنند. مزیت این تولید محتوای آموزشی در این است که همه افراد محتوای یکسان و باکیفیتی دریافت می‌کنند. این موارد می تواند به افزایش رضایت کارکنان نیز منجر شود.

بیشتر بخوانید:  کویل مارپیچ

به شما پیشنهاد می‌دهیم که به تولید ویدیوها و صوت‌های آموزشی بپردازید چرا که مخاطبین شما در هر ساعت از شبانه روز و با هر مسافتی می‌توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند. محتوای آموزشی خود را در چند زبان تولید کنید تا افراد از سرتاسر دنیا قادر به استفاده از محتوای شما باشند.

این روزها تولید محتوا در متدها و روش های گوناگونی ارائه می‌‌شود. اکتفا کردن به یک روش در تولید محتوا شما را محدود خواهد کرد و جذابیت محتوای شما را ازبین خواهد برد. از ابزارهایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم استفاده کنید تا هم تولید محتوای ماندگاری داشته باشید و هم مخاطبین خود را با روش های گوناگون تولید محتوا شگفت‌زده کنید.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …