فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

[ad_1]

bubble football 5 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

 بازی فوتبال حبابی

همه چیز درباره بازی فوتبال حبابی و زورب بال

فوتبال حبابی یک گرایش ورزشی پر هیجان و سرگرم کننده میباشد که با وجود تاریخچه کوتاهش طرفداران بسیاری پیدا کرده میباشد به طوری که فدراسیون های ملی ایجاد شده و مسابقات جهانی در گرایش فوتبال حبابی برگذار می شود. این بازی ورزشی از ترکیب فوتبال، زورب و کشتی سومو ایجاد شده میباشد و بیشتر از دید تفریحی به آن نگاه می شود. در ادامه سمت دوستی کامل با فوتبال حبابی و تاریخچه زورب بال به همراه قوانین و آموزش بازی همراه ما باشید.

تاریخچه ورزش فوتبال حبابی

این بازی به صورت خیلی سریع و گسترده، تنها با گذشت چند سال پخش شده میباشد و معروفیت زیادی به دست آورده میباشد. بازی فوتبال حبابی در ابتدا توسط دو نروژی به نام های یوهان گلدن (Johan Golden) و هنریک الوستاد (Henrik Elvestad) طرح‌ریزی شده میباشد. این بازی با هدف افزایش هیجان و برخوردهای فوتبال در کنار ایمن کردن آن برای تفریحی بیشتر ایجاد شده میباشد. بدین ترتیب بازیکنان با پوشیدن حباب های زورب که به شکل به خصوصی طرح‌ریزی شدند به انجام بازی های مختلفی می پردازند.

سال ۲۰۱۱ اولین مسابقه فوتبال حبابی به صورت قانونی در کشور نروژ برگذار شد و رسانه های این کشور نیز آن را پوشش دادند. چند ماه بعد تصاویر و ویدیوهای زیادی از این بازی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شد و معروفیت بسیاری در سایر نقاط جهان پیدا کرد.

ورزش زورب بال به سرعت در اروپا محبوب شد، پس از آن کشورهای آسیایی ژاپن و تایوان به عنوان اولین بار در آسیا مسابقات فوتبال حبابی را برگذار کردند که سبب گسترش سریع تر آن در این منطقه و کشورهایی مشابه تایلند، چین و مالزی شد.

چند سال بعد یعنی سال ۲۰۱۵ میلادی کمیته فوتبال حبابی در جمهوری اسلامی ایران نیز تحت نظارت انجمن ورزش های تفریحی و مهارت های فردی نمایشی در فدراسیون ورزش های همگانی ابتدا به پرکاری کرد. اولین بازی قانونی در ایران به زمان نهم مرداد سال ۱‍۳۹۴ در مراسم اختتامیه هفته جهانی المپیک برگذار شد.

فوتبال حبابی چیست؟

این بازی به صورت گروهی و مشابه فوتبال برگزار می شود اما اختلاف هایی با ورزش فوتبال دارد که سبب افزایش هیجان و سرگرم کننده تر شدن آن می شود. فوتبال حبابی قوانین گوناگون تری نسبت به فوتبال دارد و با حضور دو تیم پنج نفره انجام می شود. هر تیم حداکثر می تواند سه بازیکن ذخیره داشته باشد و محدودیتی در مقدار عوض‌کردن ها وجود ندارد.

همچنین بازیکنان می توانند در تمامی اقبال ها پرکاری کنند به طوری که در هر دوران دروازه بان می تواند جای خود را به دیگری بدهد اما تنها یک نفر می تواند در دروازه بایستد. همچنین حریم دروازه نیز تنها برای حضور یک شخص از تیم حریف آزاد میباشد.

bubble football 6 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

قوانین فوتبال حبابی نسبت به فوتبال آسان تر هستند

بازیکنان در فوتبال حبابی باید خلاقانه عمل کنند و با ابتکار و همکاری مناسب با هم تیمی ها، آن هم درحالی که یک حباب بزرگ (مشابه حباب های زورب اما تنها برای بالا تنه) دور آنها قرار گرفته میباشد سعی کنند توپ فوتبال را داخل دروازه حریف کنند.

وجود حباب زورب سبب می شود حفظ اعتدال و گردش های سریع بازیکنان محدود شده و برخوردهای بیشتری با یکدیگر داشته باشند و صحنه هایی جالب و بامزه خلق شوند. در عین حال توپ زورب بازیکنان را از هرگونه آزار دیدن و مصدومیت بر تاثیر برخورد یا زمین خورد حفظ کرده و تجربه ای سرگرم کننده، هیجان انگیز و ایمن را رقم می زند.

همچنین وجود این حباب سبب می شود جنب و جوش های افراد بیشتر شود چرا که نیاز به پرکاری و سعی بیشتری برای گل زدن دارند.

bubble football 7 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

فوتبال حبابی پر از برخورد و صحنه های هیجان انگیز میباشد

مزایا و تاثیرات بازی فوتبال حبابی

زورب بال نیز مشابه ورزش های دیگر به سلامت سلامت بدن با تاثیراتی خاص کمک می کند. از جمله فواید فوتبال حبابی عبارتند از:

بیشتر بخوانید:  معرفی رشته مهندسی برق

• سلامت سلامت جسمی و عملکرد سیستم تنفسی به دلیل افزایش سرعت نفس کشیدن و حجم تبادل گازی در حبابچه های ریه

• سلامت عملکرد قلب و سیستم گردش خون

• افزایش سرعت عملکرد مغز و در عاقبت سلامت اعتدال بدن

• بهبود یافتن اعتدال شخص به دلیل افزایش آگاهی جایگاه بدن در ورق فضایی

• افزایش ترشح هورمون آدرنالین و در عاقبت سلامت عملکرد مغز و سیستم عصبانی

• تقویت عضلات بدن به دلیل درگیر بودن بخش هایی چون ران و ساق پا، بازوها و سینه

• وجود امکانات مناسب در مکان های بازی فوتبال حبابی

• وجود جایگاهی برای تماشاگران (برای مانند سایر اعضای خانواده) در بسیاری از سالن ها یا فضاهای بازی فوتبال حبابی

bubble football 3 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

بازی زورب بال با شکل های مختلفی انجام می شود

آموزش بازی فوتبال حبابی

بازی زورب بال یک ورزش تفریحی مهیج میباشد که خیلی آسان می باشد. در این رقابت گل زدن و برنده شدن هدف هر تیم میباشد که برای آن باید استراتژی های گروهی را تدوین و انجام کنند و در این مسیر از خلاقیت خود استفاده کنند. وجود حباب دور افراد سبب افزایش امنیت و در عاقبت تجربه ای گوناگون، مفرح و هیجان انگیز می شود.

– تجهیزات ورزش فوتبال حبابی

برای انجام این بازی به وسایل مختلف و زمین بازی نیاز دارید که در مکان های تفریحی فراهم شده اند. وسایل مورد نیاز این ورزش عبارتند از:

• حباب

bubble football 4 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

حباب های فوتبال حبابی

ضربه گیر اصلی ترین وسیله این ورزش می باشد که به شکل حباب با حفره ای در وسط آن می باشد و در سایزهای مختلفی برای مسابقات، نوجوانان و پیشه ای ها طرح‌ریزی شده اند.

• توپ

از توپ فوتبال که برای کفپوش چمن یا سالن ها مناسب میباشد در این ورزش استفاده می شود

• کفش و لباس

برای انجام این ورزش باید تمامی زیورآلات خود را درآورده و از لباس هایی یک شکل با تیم خود استفاده کنید. کفش های مورد استفاده، کتانی های مخصوص پیاده روی و دویدن میباشد و پوشیدن لباس های بدون آستین نیز مجاز نمی باشد.

بیشتر بخوانید:  ماهی کوی و خصوصیات آن

• زمین بازی

زمین بازی فوتبال حبابی برای مسابقات استاندارد ۲۵*۴۲ متر میباشد و از پوشش هایی مشابه کفپوش طبیعی، چمن مصنوعی یا چمن طبیعی استفاده می شود. برای انجام این ورزش می توان  از سالن های سرپوشیده یا فضاهای باز استفاده کرد.

– قوانین بازی فوتبال حبابی

فوتبال حبابی با سوت داور ابتدا می شود و بازیکنان که به صورت خطی روی لبه ی منطقه گل تیم خود ایستاده بودند، به سمت توپ حمله می کنند. در مسابقات سه داور بازی را قضاوت می کنند.

ضربه زدن در این مسابقات آزاد میباشد اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. ضربه زدن نباید سبب افتادن حریف شود، همچنین نمی توانید از پاهای خود برای ضربه زدن استفاده کنید و نباید این کار را از پشت سر حریف انجام دهید.

مهاجم های تیم رقیب نیز نمی توانند داخل منطقه دروازه شوند و باید خارج این منطقه گل بزنند. ورود و ضربه به توپ در این منطقه توسط هر بازیکنی غیر از دروازه بان خطا محسوب می شود؛ دروازه باز نیز تنها هفت ثانیه می تواند توپ را در این منطقه نگه دارد و باید با یک ضربه آن را خارج کند.

مسابقه های فوتبال حبابی با محدودیت هایی در رابطه با قد نیز دارد که با توجه به آن تنها افرادی که در بازه ۱۵۰ الی ‍۱۹۸ سانتی متر هستند می توانند مسابقه دهند.

سناریوهای مختلف برای بازی زورب بال

bubble football 2 فوتبال حبابی چیست؟ آموزش بازی فوتبال حبابی

روش های خیلی متنوعی برای بازی زورب بال و فوتبال حبابی وجود دارد

همچنین برای انجام این ورزش سناریوهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن می تواند به بولینگ حبابی، سومو حبابی و بول داگ اشاره کرد که هرکدام هیجان و لذت خاصی دارند. برای انجام این بازی ها و تجربه هر یک از سناریوها می توانید به یکی از مراکز تفریحی که در کلان شهرها وجود دارد مراجعه کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

شرایط نگهداری و پرورش درخت پالونیا

[ad_1] درخت پالونیا معرفی درخت پالونیا درخت پالونیا یکی از زیباترین درختان در هنگام گلدهی …