زیباترین شهرداری‌های آلمان

[ad_1]

ساختمان‌های شهرداری در شهر‌های آلمان از عظمت و زیبایی خاصی برخوردارند. بسیاری از این ساختمان‌ها از دیرباز برجای مانده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله؛زیباترین شهرداری‌های آلمان را در این گزارش تصویری ببینید:

شهرداری هامبورگ

ساختمان شهرداری شهر هامبورگ از عظمت و زیبایی خاصی برخوردار است. این ساختمان بین سال‌های ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۷ و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیون مارک طلای آلمان ساخته شده و دارای ۶۴۷ اتاق است. ساختمان شهرداری هامبورگ در ۲۶ اکتبر ۱۸۹۷ با برگزاری یک جشن و انتخاب نخستین شهردار و تحویل کلید شهر به او افتتاح شد. معماری آن ترکیبی از رنسانس، گوتیک و باروک است.

003 88t1531 زیباترین شهرداری‌های آلمان

تالار شهرداری هامبورگ

تالار ساختمان شهرداری هامبورگ یکی از زیباترین بخش‌های این بناست که در آن مراسم رسمی و پذیرایی سران کشور‌ها و میهمانان برگزار می‌شود. محمدرضا شاه پهلوی و ملکه الیزابت از جمله میهمانان شهر هامبورگ بوده‌اند. از سال ۱۳۵۶ میلادی هر سال در روز ۲۴ فوریه مراسم و جشن “Matthiae-Mahlzeit” در این تالار برپا می‌شود.

003 88t1532 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری برمن

۶۰۰ سال است که در این ساختمان (سمت چپ) شهرداری شهر برمن قرار دارد. این بنا تنها ساختمان شهرداری در اروپا است که ویران نشده. این ساختمان جزو میراث جهانی یونسکو است و از قرن هفدهم نمای آن با تعدادی مجسمه سنگی نیز مزین شده است.

003 88t1533 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری سرخ برلین

بیشتر بخوانید:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

شهرداری سرخ از سال ۱۹۹۱ بار دیگر به مرکز جلسات مجلس سنای شهر و مقر دفتر شهردار برلین تبدیل شده است. این ساختمان بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۷۱ ساخته شد و پس از پایان جنگ دوم جهانی و تقسیم آلمان در قسمت “آلمان شرقی” قرار گرفت.

003 88t1534 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری هانوفر

ساختمان شهرداری هانوفر آنقدر زیبا طراحی شده که به “نماد شهر” تبدیل شد. یکصد سال از عمر ساختمان “شهرداری جدید” می‌گذرد. ساختمان شهرداری قدیمی شهر هانوفر در سال ۱۴۱۰ ساخته شده است.

003 88t1535 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری هانوفر

در داخل ساختمان شهرداری هانوفر چهار مدل از این شهر در ادوار مختلف تاریخی ساخته شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. یک آسانسور هم آن‌ها را تا زیر سقف گنبد شهرداری بالا می‌برد.

003 88t1536 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری “ورنیگه‌روده”

ساختمان شهرداری شهر “ورنیگه‌روده” (Wernigerode) واقع در ایالت زاکسن آنهالت در شرق آلمان در سال ۱۲۷۷ میلادی برای برگزاری مراسم و جشن‌ها و به عنوان ساختمان دادگستری ساخته شد. از این ساختمان از قرن شانزدهم میلادی به بعد به عنوان شهرداری استفاده شد.

بیشتر بخوانید:  چرا راه اندازی یک سیستم امنیتی مهم است؟

 003 88t1537 زیباترین شهرداری‌های آلمان

ساختمان شهرداری لایپزیگ

ساختمان قدیمی شهرداری شهر لایپزیگ که اکنون از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود در قرن شانزدهم ساخته شده است. این ساختمان با ۹۰ متر طول برای چشمان ایرانی‌ها که به تقارن در معماری عادت دارند، اندکی نامتقارن است، زیرا برج و گنبد آن در وسط ساختمان قرار نگرفته است.

003 88t1538 زیباترین شهرداری‌های آلمان

ساختمان شهرداری فرانکفورت

این ساختمان از قرن پانزدهم مقر شهرداری در شهر فرانکفورت است و به آن “رومر” (Römer) گفته می‌شود. توضیحات متعددی در باره این نام وجود دارد که بر اساس یکی از آن‌ها، صاحب ساختمان قبل از واگذاری آن به شهرداری با “رومی‌ها” در ایتالیا تجارت می‌کرده است.

003 88t1539 زیباترین شهرداری‌های آلمان

تالار قیصر در شهرداری فرانکفورت

تالار قیصر که تابلو‌هایی از تصاویر ۵۲ قیصر و پادشاه آلمان در آن نصب شده یکی از قسمت‌های دیدنی شهرداری فرانکفورت است که مراسم بسیاری، از جمله اهدای جوایز نیز در آن برگزار می‌شود. بالکون این تالار میزبان رهبران کشور‌ها و همچنین تیم‌های ملی و المپیک آلمان است که در رقابت‌های جهانی به افتخارات و عناوینی دست می‌یابند و مورد استقبال و تشویق مردم قرار می‌گیرند.

003 88t1540 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری شهر بامبرگ

بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

در اسناد تاریخی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷ میلادی از این ساختمان نام برده شده و بعدا بین سال‌های ۱۴۶۱ تا ۱۴۷۱ میلادی با ایجاد تغییراتی به شکل امروزین درآمده است. بر اساس اسناد، اسقف شهر با خواست شهروندان برای داشتن یک شهرداری مخالفت کرد و به آن‌ها برای ساخت شهرداری زمین نداد و مردم شهر هم وسط رودخانه این ساختمان را بنا کردند.

003 88t1541 زیباترین شهرداری‌های آلمان

شهرداری روتنبورگ

شهر کوچک روتنبورگ در ایالت بایرن واقع شده و بیشتر ساختار معماری قرون وسطایی آن حفظ شده است. ساختمان شهرداری بین سال‌های ۱۲۵۰ میلادی تا ۱۴۰۰ ساخته شده و قسمت جلوی آن که به سبک رنسانس است در سال‌های ۱۵۷۲ تا ۱۵۷۸ بنا شده است. روتنبورگ بین سال‌های ۱۲۷۴ تا ۱۸۰۳ شهری ثروتمند بود که پس از جنگ‌های سی ساله از اهمیت آن کاسته شد.

003 88t1542 زیباترین شهرداری‌های آلمان

ساختمان شهرداری مونیخ

ساختمان شهرداری شهر مونیخ بین سال‌های ۱۸۶۷ تا ۱۹۰۹ و به سبک نئو گوتیک در “میدان مارین” ساخته شده است. دو یا سه بار در روز نواختن ناقوس‌ها و رقص عروسک‌ها شمار زیادی تماشاچی و گردشگر را جذب این ساختمان می‌کند.

003 88t1543 زیباترین شهرداری‌های آلمان
[ad_2]

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …