جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

[ad_1]

یک مجسمه مرمرین جمجمه که مدت‌ها در یک قلعه‌ آلمانی به نمایش گذاشته شده بود به عنوان یکی از آثار «برنینی» شناسایی شد.

به  گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد مجسمه‌ای که در اندازه واقعی یک جمجمه ساخته شده و قرن‌های متمادی در یک قلعه واقع در آلمان به نمایش گذاشته شده بود در حقیقت یکی از آثار «جان لورنزو برنینی» مجسمه‌ساز چیره‌دست ایتالیایی است.

این مجسمه که با مهارت بالا برای ایجاد جلوه طبیعی از مرمر ساخته شده است، سال‌ها در قلعه‌ای واقع در «درسدن» به نمایش گذاشته شده بود. زمانی که «کریزا گرش» مدیر مجموعه‌ این قلعه این مجسمه را برای مرمت به کارشناسان تحویل داد، هویت سازنده این اثر مشخص شد.

003 88t1577 جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

این مجسمه مدت‌ها به نمایش گذاشته شده بود اما چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، اما در کارگاه مرمت، این مجسمه موجب حیرت شد. «گرش» می‌گوید: «چند نفری اطراف میزی ایستاده بودیم و به این مجسمه نگاه می‌کردیم. مسلما سوال این بود که چه کسی آن را درست کرده است و از آن‌جایی که این اثر اصالت رومی دارد یک نفر به شوخی گفت شاید اثر برنینی باشد.»

بیشتر بخوانید:  مشکلات طلاق به حیوانات خانگی هم رسید

تحقیقات بیشتر نشان داد که این جمجمه واقعا توسط این مجسمه‌ساز چیره‌دست ایتالیایی به سفارش پاپ الکساندر هفتم در اواسط قرن هفدهم ساخته شده است.

امروز این جمجمه برای نخستین‌بار به عنوان یکی از آثار «برنینی» در نمایشگاهی در «درسدن» به نمایش گذاشته شد.

محققان همچنین دریافتند «پاپ الکساندر هفتم» فقط چند روز پس از منصوب شدن در این مقام، به «برنینی» سفارش ساخت این مجسمه جمجمه را داده بود. پس از درگذشت «الکساندر دوم» این مجسمه در مجموعه خانوادگی او باقی ماند تا این‌که در سال ۱۷۲۵ توسط «آگوست دوم» خریداری شد.

003 88t1578 جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

«الکساندر دوم» و مجسمه برنینی

در نمایشگاه کنونی «درسدن» تابلو نقاشی از «الکساندر دوم» که دستش را بر روی این مجسمه قرار داده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین مشاغل برای کسب و کار شخصی چیست؟ / راه حل های ایجاد مشاغل شخصی

ایسنا

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …