بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

poyanikpour singer1 1 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

 بیوگرافی پویا نیک پور

پویا نیک پور زادهٔ ۲۹ آبانماه ۱۳۵۲ در تهران  آهنگساز ، خواننده و پیانیست ایرانی است .او از ۵ سالگی و به تشویق خانواده ی هنردوستش به سمت موسیقی سوق داده شد و پیانو کلاسیک را اموخت و در دوران نوجوانی با همین ساز اجراهایی را برگزار کرد.

  poyanikpour singer1 2 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور در سنین نوجوانی نوازندگی پیانو در سبک کلاسیک را نزد اساتیدی چون بهروز بدوهی ، سیاوش بیضایی و لامان طلایی آموخت . با علاقه و پشتکار نوازندگی و آهنگسازی پیانو را در قالب چند اجرای رسیتال در دانشگاه های امیرکبیر و شهید بهشتی پیش برد . وی هارمونی و تاریخ موسیقی و فرم را نزد آقای دکتر مهران روحانی فرا گرفت .

  poyanikpour singer1 3 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور آهنگساز ، خواننده و پیانیست ایرانی 

از سن ۱۸ سالگی به دلیل علاقه اش به موسیقی الکترونیک و مباحث صدا و استودیو به ساخت و تنظیم موسیقی برای تیزرها و فیلم های سینمایی و تلویزیونی و همکاری با موسسات فرهنگی و هنری پرداخت . در سال ۱۳۷۸ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد و از آن زمان بصورت حرفه ای در زمینه موسیقی فعالیت دارد .

وی در زمینه تدریس موسیقی هم از سنین نوجوانی فعالیت داشته و تا کنون هنر جویان زیادی را به دنیای حرفه ای موسیقی معرفی نموده است . او در سال ۱۳۷۸ گروه آور را تاسیس کرد و با آلبوم آب و آتش اولین اثر خود را روانه بازار موسیقی نمود و تابه امروز آثاری همچون آلبوم راه بی پایان ، آلبوم صدای سکوت (تکنوازی پیانو) و البوم خارج از تصور را منتشر نموده است .

  poyanikpour singer1 4 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

 پویا نیکپور و همسر و دخترش

بیشتر بخوانید:  عکس عاشقانه مخصوص دختران

وی بجز فعالیتهای شخصی و حرفه ای خود فعالیتهای صحنه ای با گروه های متعددی چون ایما‍‍ژ ، آور ، دارکوب ، دیوار و پرسیس را هم داشته و در سمت رهبر ارکستر با خوانندگانی همچون محمد اصفهانی ، مانی رهنما ، رضا صادقی و مهران مدیری و در حال حاضر علیرضا عصار همکاری داشته و دارد و به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در ساخت صدها قطعه موسیقی در سبک ها مختلف همکاری داشته است .

 

 پویا نیکپور

پویا نیک پور در چند دوره از جشنواره های معتبر موسیقی همچون جشنواره شمسه ، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی سبز و … به عنوان داور حضور داشته ، وی تندیس بهترین نوازنده بخش گروهی جشنواره موسیقی ما را نیز در کارنامه خود دارد . ساخته های او در سبک های پاپ ، راک ، جز ، کلاسیک و تلفیقی می باشد که در حال حاضر آخرین آلبوم وی در قالب یک مجموعه بی کلام در استویو شخصی او در حال ضبط و تولید می باشد .

  poyanikpour singer1 6 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بیوگرافی پویا نیکپور 

بیشتر بخوانید:  مدل کت و شلوار مردانه عید نوروز 99 + مدل کت های عید 1399 + راهنمای خرید و ست کردن

 در عرصه موسیقی من از ۶ سالگی پیانو کلاسیک را آغاز کردم و تا ۱۹ سالگی مدارج بسیاری را طی کردم. یادم می آید حین جنگ در جوی آب قایم می شدم تا بمباران ها تمام شود و به کلاس موسیقی ام بروم.

فرق من با کسانی که درس این هنر را می خوانند این است که وقتی چیزی به صورت آکادمیک یاد گرفته می شود منطق جای احساس را می گیرد. همین موضوع باعث شده موسیقی در ژانر خود صنعتی شده باشد در حالی که باید بیشتر با احساس طرف باشد.

  

  poyanikpour singer1 7 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

عکس های پویا نیک پور

آلبوم های پویا نیک پور :

ردیف نام آلبوم   سال انتشار    
۱ آلبوم آب و آتش آلبوم با کلام – در قالب گروه آور ۱۳۸۰ پاپ – پاپ راک خوانندگان: پویا نیک پور و فرزام رحیمی | ترانه سرایان : شهروز مولایی و فرزام رحیمی | نوازندگان : پویا نیک پور ، آرش میتویی ، آرش سبحانی ، بابک آخوندی ،فرزام رحیمی ، دارا دارایی ، شهروز مولایی
۲ آلبوم راه بی پایان آلبوم با کلام – آلبوم شخصی پویا نیک پور ۱۳۸۶ پاپ – فیوژن خواننده : پویا نیک پور | ترانه سرایان : رویا میرفخرایی ، علی مدیحیان ،امیریل ارجمند | نوازندگان : پویا نیک پور ، آریا عظیمی نژاد ،مسعود همایونی ،بابک آخوندی ، احسان نی زن ، یاس ملکمی
۳ آلبوم سکوت آهنگین
آلبوم با کلام – در قالب گروه پرسیس ۱۳۸۸ پاپ – پاپ راک خوانندگان :‌پویا نیک پور و مهران امینیان
۴ آلبوم صدای سکوت آلبوم بی کلام – تکنوازی پبانو ۱۳۹۱ سولو پیانو – کلاسیک – نئوکلاسیک تکنوازی پیانو به آهنگسازی و نوازندگی پویا نیک پور
۵ آلبوم صوتی و تصویری دیوار آلبوم با کلام – در قالب گروه دیوار ۱۳۹۳ راک – فیوژن اعضای گروه دیوار : بابک ریاحی پور ، یاشار خسروی ، ایلیار خسروی ، مسعود همایونی ، پویا نیک پور
۶ آلبوم خارج از تصور آلبوم با کلام – پویا نیک پور ۱۳۹۴ پاپ – راک – ارکسترال خواننده : پویا نیک پور ، خواننده میهمان (قطعه خارج از تصور) رضا صادقی | ترانه سرایان : مهدی ایوبی ، پوریا متابعان | نوازندگان : همایون نصیری ، دارا دارایی ، مسعود همایونی ، یاشار خسروی ، بابک صفر نژاد
بیشتر بخوانید:  عکس های ده تا از زیباترین بازیگران زن ایرانی + بیوگرافی

 

 poyanikpour singer1 8 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

پویا نیک پور و دخترش 

  poyanikpour singer1 9 بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

بیوگرافی پویا نیکپور آهنگساز

آهنگ پویا نیک پور انتظار را در روبکا بشنوید و لذت ببرید

بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

منبع:robeka.ir

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود   بیوگرافی و عکس های کیت وینسلت کیت وینسلت یکی …