آشنایی با میلگرد استیل

میلگرد استیل از آن جهت که دارای برتری هایی نسبت به میلگرد های فولادی است در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ویژگی های این نوع میلگرد ها سبب استفاده روزافزون از آن شده است. با توجه به این که از میلگرد استیل در موارد مختلفی استفاده می کنند، لازم است آن را در اندازه ها و انواع مختلفی تولید کنند. در واقع این تنوع تولید باعث می شود که هر نوع نیازی در هر صنعتی مورد پوشش قرار گیرد. بر همین اساس می توان دسته بندی هایی در این حوزه انجام داد که در ادامه به بررسی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

sffskgvo5hj45olykj54oyj54khj5 300x220 آشنایی با میلگرد استیل

میلگرد استیل

انواع میلگرد استیل

تقسیم بندی هر نوع محصولی به زیر مجموعه های مشخص، باعث سهولت در استفاده از آن محصول می شود. از همین رو باید گفت که میلگرد استیل هم از این موضوع مستثنی نبوده و دسته بندی آن به سهولت استفاده از آن کمک می کند. چرا که خریدار با بررسی ویژگی های هر گروه می تواند به دید روشنی از کاربرد های آن دست یابد و به این ترتیب می تواند به راحتی نیاز های خود را پوشش دهد. به طور کلی 4 نوع دسته بندی در رابطه با انواع میلگرد های استیل وجود دارد که این 4 دسته بندی به قرار زیر می باشند:

بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب عطر براساس فصل‌ه

1_ میلگرد های استیل بگیر: این نوع میلگرد ها از استیل های سری 400 ساخته شده اند. این استیل به راحتی توسط آهنربا جذب شده و به همین دلیل است که نام بگیر را بر روی آن گذاشته اند. مهم ترین گروه میلگرد استیل بگیر، میلگرد های 420 می باشند. این نوع میلگرد در ساختار خود مقدار مشخصی کروم دارند که این ماده باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی در آن شده است.

2_ میلگرد های استیل نگیر: بر خلاف نوع قبلی این نوع میلگرد های استیل، هیچ گونه گیرایی در مقابل آهنربا نداشته و به همین دلیل به آن میلگرد استیل نگیر می گویند. انواع میلگرد های سری 304، 316 و 201 در این گروه از میلگرد های استیل قرار می گیرند.

3_ میلگرد های استیل نسوز: این نوع میلگرد ها به دلیل داشتن ویژگی های خاص در صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد های استیل سری 309، 310 و 321 در این گروه دسته بندی می شوند.

بیشتر بخوانید:  انواع پروتز سینه

4_ میلگرد های استیل آلیاژی: یکی از پرکاربردترین انواع میلگرد استیل نوع آلیاژی آن می باشد. در این روش با اضافه کردن مقادیر مختلفی از استیل، فولاد، مس، آلومینیوم و … می توان میلگرد های استیل آلیاژی را تولید کرد. در صورتی که مقداری مشخص از عناصر ذکر شده به فولاد افزوده شود آلیاژی به دست می آید که می توان از آن در کاربرد های متنوعی استفاده کرد.

vcmo5yu4509uy45o99yj54yj 300x218 آشنایی با میلگرد استیل

دسته بندی انواع میلگرد استیل

مواردی که در رابطه با انواع میلگرد استیل بیان شد بر اساس نوع ساخت و نوع مواد به کار برده شده در این نوع میلگرد ها می باشد. اما دسته بندی ها در این حوزه محدود به همین موارد نیست. دسته بندی دیگری نیز وجود دارد که میلگرد ها را بر اساس سری آلیاژ به کار برده شده در آن دسته بندی می کنند. از همین رو در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

1_ میلگرد های استیل 310: این نوع میلگرد استیل از جمله میلگرد های ضد زنگ است که برای کار در دمای بالا مناسب می باشد. میزان بالای نیکل و کروم موجود در این نوع میلگرد ها باعث مقاومت بالای آن شده است.

بیشتر بخوانید:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

2_ میلگرد های استیل 420: از ویژگی های مهم این نوع میلگرد های استیل می توان به خاصیت مغناطیسی آن اشاره کرد که این خاصیت به دلیل وجود مقدار زیادی فلز کروم در آن می باشد. علاوه بر این از این نوع میلگرد ها بیشتر در مواردی که امکان ساییدگی میلگرد ها وجود دارد، استفاده می کنند چرا که مقاومت آن در چنین شرایطی بسیار بالا می باشد.

3_ میلگرد استیل 304: یکی از پرکاربردترین انواع میلگرد استیل می باشد. ویژگی جالبی که در رابطه با این نوع میلگرد ها وجود دارد این است که در حالت کلی این نوع میلگرد ها در گروه میلگرد های نگیر دسته بندی می شوند اما تحت شرایط خاص می توانند کار میلگرد های بگیر را هم ایفا کنند و در واقع می توان آن را میلگردی دو منظوره معرفی کرد.

lvgkem0 tmi359yj45oyj45oykj45o 300x225 آشنایی با میلگرد استیل

کاربرد میلگرد استیل

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …